Home » Blog » De schets impressies van Bronkhorst

De schets impressies van Bronkhorst

 

HET TOTALE PROCES

In de wereld van het buitenleven is er veel concurrentie. De vraag van Bronkhorst was dan ook: Hoe gaan we ons onderscheiden in deze markt? Hoe val je op tussen de vele aanbieders van veranda’s, blokhutten en serre’s? Mars° heeft daarover nagedacht en het resultaat is een geheel eigen stijl schetsimpressies. Een ambachtelijke tekenstijl met een vleugje realisme. Een stijl die tegelijkertijd aansluit op de exclusieve landelijke stijl die ze bij Bronkhorst voor ogen hebben.

“Een geheel eigen stijl”

HOE GAAT HET IN ZIJN WERK

We beginnen met het ontwerpen/schetsen van een paar modellen. Dat gebeurt met inachtneming van de door Bronkhorst vooraf opgegeven hoofdmaten. Daarbij is het ook van belang om vooraf vast te stellen welke doelgroep we voor ogen hebben. Is het voor de 50+ of meer voor dertigers?
Wanneer het idee geboren is en de hoofdvorm is bepaald, komt de invulling. De rechte lijnen omkaderen de ruimte nog als een schildersdoek. We spelen met ‘open en gesloten’. Vaak wordt eerst nog een fictieve plattegrond getekend. Vervolgens maken we een moodboard van de materialen. Het ontwerpen van de invulling gebeurd dus op basis van: A. de doelgroep, B. de hoofdmaten, C. de plattegrondindeling en D. de materiaalkeuze.

VAN ONTWERP TOT SFEERVOLLE IMPRESSIE!

Als het ontwerp klaar is wordt het concept samen met Bronkhorst besproken en maken we een definitieve versie. De definitieve handschets (‘het skelet’) wordt ingescand en gebruikt als basis. Als dat is gefixt kan het inkleur-proces beginnen.
Dat inkleuren gebeurt in de eerste instantie met de hand, maar door de jaren heen hebben we bij Mars° een bibliotheek met handgeschilderde textures ontwikkeld, waardoor we het gros van de nieuwe modellen digitaal kunnen inkleuren met ambachtelijke textures.
Dat heeft vele voordelen, want hierdoor kunnen we (zonder te gummen) gemakkelijk bomen verplaatsen of wegklikken. Wat ook mooi en gemakkelijk kan is het model een ander materiaalsoort toe kennen of een glazen schuifwand erin maken en ga zo maar door. Want bij Bronkhorst kun je de vier seizoenen door gewoon je buitenverblijf gebruiken.
Ook spelen we in op de jaargetijden, als het winter is maken we een winterimpressie en als het herfst is dan dwarrelen de bladeren door de lucht. Dat is emotie!

TRENDSETTER

Een volgende vraag was: hoe blijf je vernieuwend? Hoe wordt je gezien als de trendzetter. Na een reeks collecties te hebben ontwikkeld, zijn we tot de conclusie gekomen dat je beter verkoopt door emoties bij mensen los te maken. Maar hoe doe je dat?
In eerste instantie hebben we bestudeerd wat wonen prettig maakt, maar ook hebben we als doel gesteld om continu de nieuwste trends te volgen. We kijken om ons heen en we schromen niet om moderne meubels toe te passen. We hebben verschillende tests gedaan met diverse materiaalsoorten etc. Zo houden we het boeiend.
Nieuwsgierig geworden naar wat we voor u kunnen betekenen, aarzel dan niet om eens een afspraak te maken. Wie weet kunnen we uw product ook zo mooi boven het maaiveld uittillen als bij Bronkhorst Buitenleven!

Martin Soetendaal
Owner – Artist